неделя, 28 юли 2013 г.

Направи си сам кутия за опаковъчни хартии / DIY wrapping paper storage

Чудни работи стават понякога - когато започнах този блог през 2011, изобщо не предполагах, че ще правя накити или ще се опитвам да шия... С носталгия се сещам за старите проекти, а някои от тях са постоянно пред очите ми. Като този тубус, например, в който си държа опаковъчните и декупажни хартии.
When I started this blog in 2011, I had no idea that I'll be making jewelry or sew... I have nostalgic moments thinking of my old projects and some of them I see around the house all the time. Like this tube for storing my wrapping and decoupage paper, for instance.
 

Всичко започна от един дефектен черно-бял плакат и нарязани на по-малки парчета тубуси за съхранение на винил. Имах салфетки в черно и бяло, а от цвета до идеята за котките имаше само една крачка. Боядисах с бяла акрилна боя по една ивица в горния и долния край на тубуса, а средната част - с черна. Залепих салфетките с декупажно лепило. Разпечатах си силуети на котки, изрязах ги от плаката, налепих ги върху тубуса и напръсках с лак. Върху снадките и ръбовете залепих с горещ силикон черна кадифена лента .
I used napkins and a black-and-white poster for the borders and images. Given the colors of the poster, it was difficult to come up with an idea of images other than cats. I painted the borders of the tube for vinyl storage with white acrylic paint and sprayed the body with black acrylic paint. Then I glued on the napkins with decoupage glue, cut and glued the cat silhouettes and sprayed the whole thing with varnish. To give it a nice finish, I hot-glued some black velvet ribbon to the upper and lower rims and at the napkin-paint line.







Капакът беше направен специално за целта, но силно се нуждаеше от "разкрасяване". Идеята да използвам залежалите кълбета с два вида канап беше случайна и, макар в трудоемкия процес на изработването му да съжалих няколко пъти за нея, се получи доста ефектно. И, странно, но някак си отива на "строго официалното одеяние" на тубуса.
I used two types of twine for the cover, hot-gluing random shapes. This was so time consuming, I couldn't believe I had the patience to finish it. But it looks good on the formal black and white "dress" of the tube.




Честно казано, бих предпочела да прибирам нещата си по шкафовете, а не да заемам още от и без това малко останалата свободна площ вкъщи. Но тубусът си намери местенце до едни чамови шкафчета и сякаш винаги си е бил там :). И наистина побира всичките ми опаковъчни и декупажни хартии.
Frankly, I would prefer to put away things and not occupy more and more of the scarce free space in the house. But the tube looks good beside some wooden cabinets, like it has always been there :). And I keep all my wrapping and decoupage paper in it, really!

В момента съм захванала едно нещо, ама е рано още да споделям. Затова може би следващия път пак ще ви занимая с някой друг стар и практичен проект :)
I'm working on something right now but it's too early to share. That's why I might blog about another of my old and practical projects soon :)

сряда, 3 юли 2013 г.

Преправи онова / Repurpose that - jewelry makeovers part II

Откакто получих куп накити за преправяне и ползване, не мога да мисля за нищо друго :). Както и вие, предполагам, така и аз имам списък с бъдещи проекти. За някои съм сигурна, че ще изглеждат добре, за други - не толкова, но въпреки това искам да ги направя. За този, например, бях сигурна. И бях права. Поне аз така мисля.
Ever since I got this pile of old jewelry for makeover, I can't think of anything else :). We all have a list of projects to try, right? Even though I'm not quite sure about all of them, I'm willing to. I was sure about this one, though. And I was right. At least, I think so.


Ето го и оригинала - красив индийски гердан с много разнообразни висулки с различна дължина. Не успях да намеря тел в подходящ цвят, но си купих една в шоколадово кафяво и направо се влюбих в нея! Освен мънистата от тел, сама съм си правила и пирончетата с ушенца, и двойните халкички - отново заради цвета. А централното мънисто е от счупен накит от магазин втора ръка :)
The original Indian style necklace was pretty and with many different dangles. I couldn't find the right color of wire but I bought some in gorgeous chocolate brown (I'm not sure what would be the "professional" definition of this color) and fell in love with it! Besides the wire wrapped beads and all the beaded links, I made the eye pins and split rings to match the wire color. The focal bead was thrifted :)





За тази идея, обаче, имах известни съмнения. Използвах един (ама наистина) евтин пръстен, велурена лента и кадифена панделка. Горната част на "пискюла" пристегнах с изолирбанд (между другото, оказа се чудесна идея!) и вече върху него увих и подлепих кадифената лента. Също така залепих към лентата и основата под камъка на пръстена. В оригиналната версия кожените ленти са доста и пръстенът се крепи само на тях. Когато се запаля по някаква идея, винаги се опитвам да я претворя, а не да я копирам, но в случая май трябваше да се придържам към оригинала... И може би ще опитам пак :)
I had my doubts about this otherwise fabulous idea. I used a really (really!) cheap ring, suede cord and velvet ribbon. I tightened the upper part of the tassel with electrical isolation tape (that worked perfectly!) and glued the velvet ribbon on top. I also glued the base of the ring to the velvet ribbon. When I get excited about an idea, I usually try to interpret and not just copy it but this time I should've stuck to the original... May be I'll try again :)