В тази публикация бях споделила идеята да вмъкна една пеперуда от тел в следващата оплетена висулка с морско стъкло. А Divya от Jewels of Sayuri в коментара си ми предложи вариант за рамката, от който отчасти се възползвах.
I had shared this idea to weave in a wire butterfly in a sea glass pendant. And Divya from Jewels of Sayuri suggested an option for the frame, which I used but skipped the prongs and tied the butterfly to the base with twisted wire instead.
Направих кръг от тел 1 мм, като оставих два края за държача. Кръгът трябва да е по-малък от стъклото. Прикрепих крилата към основата с усукана тънка тел 0.3 мм. Пристъпих към оплитането. След като вече имах рамка, в която да застопоря стъклото, смених тактиката - използвах по-тънка тел за основата (0.6 мм), а за оплитането - 0.3 мм.
I made a circle from 1 mm wire, leaving the two ends for the bail. The circle should be smaller than the piece of glass. I attached the wings to the circle with twisted thin wire. Now that I had a frame to hold the glass, I used thinner wire for the base - 0.6 mm (22 ga) and 0.3 mm (28 ga) for weaving.
Имах намерение да опиша по-подробно процеса на създаване на тази висулка, но отново се оказа, че не мога да разчитам на вдъхновението си. Всичко започна една вечер късно и беше изключено да снимам - бях "захапала" идеята и започнах да плета. Някъде след полунощ вдъхновението се прозя, но надлежно ме посещаваше почти всяка вечер през следващите няколко дни. Да, една висулка може да ми отнеме няколко дни! Затова тук ще нахвърля основните положения. Започнах с оплитане на 4 парчета тел по средата (всяко с дължина 25-30 см), след което ги разделих на 2х2 в точките на свързване на крилата. Продължих с оплитането на двете горни и направих завъртулки с кристалчета, по аналогия с точките, които някои пеперуди имат на крилцата си. Двете долни (прокарани отзад) и двете горни парчета усуках от двете страни на стъклото, получиха се нещо като розички от тел - съвсем непреднамерено, идеята ми дойде на момента.
I had intended to write a detailed description of my process, but, it turned out, I could not rely on my inspiration (again!). It all started late one night and taking pictures was not an option - I grabbed the idea and started weaving. It was after midnight, when my inspiration yawned and disappeared but it kept coming back almost every other day. Yes, a pendant may take days to make! So I'll share some basics with you. I started weaving 4 pieces in the middle (each one was 25-30 cm long or 10-12 in), then I parted them 2x2 at the wing connection points. I continued working on the two upper pieces and made some twists that resembled the dots butterflies have on their wings. In order to strengthen the frame, I twisted the two upper and two lower wire pieces on both sides of the pendant into, quite unexpectedly, wire roses - it was a spur-of-the-moment idea.
Оставаше да реша два проблема - през нощта бях избрала прекалено бледи кристалчета. Да, пробляскват, но през повечето време са невидими. Вторият касаеше държача. Започнах да преравям запасите си и попаднах на едни тъмнокафяви кристалчета и едни метални разделители в цвят старо злато. И, пак случайно, стигнах до този "грозд" под държача, който внесе малко контраст. Поради същата причина не оплетох и държача, заради цвета му. Увих безбройните телчета около основата, подпъхнах ги тук-там и - готово!
I needed to take care of two more things. First, I had chosen crystals that were too pale. They sparkled all right but mostly they were invisible. The second was about the bail. So I went through my supplies and found some dark brown crystals and dark gold colored spacers. And this cluster was born under the bail that introduced some contrast. For the same reason, I did not weave the bail - to keep the original color. I twisted the numerous wire ends around the bail and - voila!
I had shared this idea to weave in a wire butterfly in a sea glass pendant. And Divya from Jewels of Sayuri suggested an option for the frame, which I used but skipped the prongs and tied the butterfly to the base with twisted wire instead.
I made a circle from 1 mm wire, leaving the two ends for the bail. The circle should be smaller than the piece of glass. I attached the wings to the circle with twisted thin wire. Now that I had a frame to hold the glass, I used thinner wire for the base - 0.6 mm (22 ga) and 0.3 mm (28 ga) for weaving.
Имах намерение да опиша по-подробно процеса на създаване на тази висулка, но отново се оказа, че не мога да разчитам на вдъхновението си. Всичко започна една вечер късно и беше изключено да снимам - бях "захапала" идеята и започнах да плета. Някъде след полунощ вдъхновението се прозя, но надлежно ме посещаваше почти всяка вечер през следващите няколко дни. Да, една висулка може да ми отнеме няколко дни! Затова тук ще нахвърля основните положения. Започнах с оплитане на 4 парчета тел по средата (всяко с дължина 25-30 см), след което ги разделих на 2х2 в точките на свързване на крилата. Продължих с оплитането на двете горни и направих завъртулки с кристалчета, по аналогия с точките, които някои пеперуди имат на крилцата си. Двете долни (прокарани отзад) и двете горни парчета усуках от двете страни на стъклото, получиха се нещо като розички от тел - съвсем непреднамерено, идеята ми дойде на момента.
I had intended to write a detailed description of my process, but, it turned out, I could not rely on my inspiration (again!). It all started late one night and taking pictures was not an option - I grabbed the idea and started weaving. It was after midnight, when my inspiration yawned and disappeared but it kept coming back almost every other day. Yes, a pendant may take days to make! So I'll share some basics with you. I started weaving 4 pieces in the middle (each one was 25-30 cm long or 10-12 in), then I parted them 2x2 at the wing connection points. I continued working on the two upper pieces and made some twists that resembled the dots butterflies have on their wings. In order to strengthen the frame, I twisted the two upper and two lower wire pieces on both sides of the pendant into, quite unexpectedly, wire roses - it was a spur-of-the-moment idea.
Оставаше да реша два проблема - през нощта бях избрала прекалено бледи кристалчета. Да, пробляскват, но през повечето време са невидими. Вторият касаеше държача. Започнах да преравям запасите си и попаднах на едни тъмнокафяви кристалчета и едни метални разделители в цвят старо злато. И, пак случайно, стигнах до този "грозд" под държача, който внесе малко контраст. Поради същата причина не оплетох и държача, заради цвета му. Увих безбройните телчета около основата, подпъхнах ги тук-там и - готово!
I needed to take care of two more things. First, I had chosen crystals that were too pale. They sparkled all right but mostly they were invisible. The second was about the bail. So I went through my supplies and found some dark brown crystals and dark gold colored spacers. And this cluster was born under the bail that introduced some contrast. For the same reason, I did not weave the bail - to keep the original color. I twisted the numerous wire ends around the bail and - voila!