26 април 2016

Не изхвърляй! / Waste You Should Not!

Мразя да изхвърлям материали за бижута и все измислям как да ги оползотворя до шушка. Бяха ми останали парченца кожа след многобройните кожени възли (тука, тука, тука и тука) и добре че ги бях изхвърлила в едно пликче на работната си маса, което обикновено изпразвам едва като прелее. Та, извадих ги оттам и си направих пискюлче.  И какво по-хубаво за него от дълго колие с висулка-тотем (с мъниста от полимерна глина на Dreams and Elements)! С това колие участвам в Monday Muse and Bead Link Party!
I hate throwing away jewelry materials and always try to find ways to use them all up. I had leftovers from lots of leather knots (here, here, here and here) and made a tassel with them (luckily, I keep a small trash bag on my working table and never empty it before it overflows). And what could be better for a tassel than a long Totem Necklace (polymer clay beads by Dreams and Elements)! This is my entry for the Monday Muse and Bead Link Party!


И направих нови гривни с кожени разделители, защото ми трябва кожа за още пискюли ;)
And I made some new bracelets with leather spacers because I needed leather for more tassels ;)


23 април 2016

Префасонирай трудно! / Makeover Hard!

Какво ни кара да се вкопчим в една изгубена кауза, която е изглеждала прекрасна във въображението ни? Инат или глупост? Не ме питайте :) Обичам предизвикателствата, но... червени кристали и родонит? Стига, бе!
What makes us cling to a lost cause that looked like a neat idea at first? Stamina or stupidity? Don's ask me :) I love a good challenge but... red crystals and rhodonite? What?

Колие с кожени възли и висулка от обица
Necklace with leather knots and an old earring dangle


Урочето за кожените възли е тук.
You can find the leather spacers tutorial here.

Асиметрично колие с висулка от обица
Asymmetrical necklace with an old earring dangle


Закопчаването е отпред с лъскава магнитна закопчалка до черното кристално мънисто. Избрах черни мъниста да подчертая черните жилки на родонита. И като ще е гарга... нали знаете? Тотална асиметрия! Я, а какво прави тази закопчалка отзад? Миии... май докато го довърша, съм забравила, че отпред има магнитна. Какво пък, може да потрябва :)
The closure is in front - it's the rhinestone magnetic clasp next to the black faceted crystal. I chose black to highlight the black veins of the rhodonite. While I was wondering whether to attach the pendant to multiple chains or black crystal strands, I suddenly went for total asymmetry! Wait, what is this clasp doing at the back??? Well, this project took me so long that I must have forgotten about the front closure! I left it there - you never know :)

Можете да разгледате и другите ми проекти в раздел "Префасониране" на лентата под заглавието на блога!
If you like this project, check out the Makeover tab just below the blog name for more!

18 април 2016

Рамка за висулка от морско стъкло / Framing a Sea Glass Pendant

Редовните ми читатели знаят, че доста импровизирам при оплитането с тел. Споделяла съм някои хитринки (вижте връзките в края на публикацията), но наскоро ми хрумна един нов начин за правене на рамка за висулка.
My regular readers know that I mostly improvise with wire weaving. I have shared some tips on my process before (links at the end of this post) but lately I came up with a new way of framing a pendant.


Идеята е да оплетете дълга ивица от две, три или повече парчета тел, като променяте плетката от време на време. Препоръчвам ви не повече от три отрязъка с дебелина от 0.8 мм, иначе ще ви е трудно прегъването. Започнете да оплитате 6-8 см от края. Поставете краищата над горната част отзад, притиснете с пръсти и прегънете към предната част. Направете полукръг отпред и отново минете отзад. Продължете с това змиевидно увиване около цялата висулка или до точка, където бихте желали да разнообразите оплитането, но не преди висулката да е застопорена в рамката. Когато стигнете горния край, направете държача и увийте около него краищата, които останаха неоплетени в самото начало.
Basically, you have to weave a long strip of two, three or more pieces of wire, changing the pattern now and then. With 20 Ga wire, three is optimal or it will be too difficult to bend the woven strips. Start weaving at 6-8 cm from the ends. Place the ends at the back above the top (where the bail will be), press with your fingers and curve to the front. Make a half circle at the front and go to the back again. Continue with this snake shape all around the pendant or to a point where you would like to introduce some variation but not before your pendant is secured within the frame. When you reach the top, make the bail and use the wire ends you left at the beginning to secure it.



Ще споделя това и в блога Art Bead Scene в рубриката Monday Muse
I will also share this on Art Bead Scene Blog's Monday Muse


Хроника на оплитането на морско стъкло с тел - част I
Хроника на оплитането на морско стъкло с тел - част II
Схема по моя начин
Wire Weaving a Sea Glass Pendant - Part I
Wire Weaving a Sea Glass Pendant - Part II
Sketching My Way